Ervaringen met KPN, vervolg
TerugDiverse_zaken.html
 

Op dinsdag 28 mei 2009 werd ik ‘s ochtends gebeld door een medewerker van XS4ALL, met de mededeling dat het contractnummer dat ik op hun website (XS4ALL) had ingevuld niet bekend was bij de KPN. Derhalve kon ook geen gebruik gemaakt worden van de aangeboden “overstap service”. Dat verbaast mij niet, zei ik. En ik vertelde de XS4ALL medewerker dat ik, een jaar lang, maandelijks had betaald voor een ADSL Lite abonnement bij KPN en dat op mijn facturen het contract- of klantnummer vermeld staat, dat ik op de website van XS4ALL had ingevuld. Toen ik het contract heb afgesloten, bij de Primafoon winkel in Zwolle, werd mij duidelijk verteld dat het voor één jaar lang vast was en dat het na dat jaar automatisch zou worden verlengd, maar dat ik dan een opzegtermijn zou hebben van één maand!

Ook heb ik verteld dat, nadat ik bij XS4ALL een nieuw ADSL contract had afgesloten en mijn klantnummer bij KPN had ingevuld voor de “overstap service”, ik bij KPN ‘ineens’ een nieuw (niet besteld) contract zou hebben (ander klantnummer en het abonnementsgeld ging ook naar een ander rekeningnummer).


Wat had die mevrouw van KPN, op 16 maart, ook al weer gezegd aan de telefoon? Dat de computer het klantnummer automatisch wijzigt? Ik snapte dat toen niet, vandaar dat ik gezegd had dat ze maar een brief moest sturen met een verklaring. Overigens wacht ik nog steeds op die brief.

Maar nu begrijp ik het wel:

Zodra er een berichtje komt van XS4ALL (of een andere provider die ook aan de overstap service mee doet?) dan verandert de KPN computer automatisch het klantnummer van de betreffende klant, zodat de overstap service niet kan werken omdat het klantnummer dan niet klopt.

Die medewerker bij XS4ALL vroeg zich af of het een trucje was van KPN? Hij vertelde mij dat hij nog meer mensen moest bellen die, volgens de KPN,  een onbekend klantnummer hadden ingevuld.

Dat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn aangetekende brieven, vond ook de XS4ALL medewerker niet netjes.

Wel heb ik onlangs weer een aanmaning ontvangen betreffende het niet bestelde ADSL Lite abonnement.



Uiteindelijk komt er een brief  van het incassobureau van KPN dat ik direct (binnen 3 dagen) moest betalen. Die brief kwam (heel tactisch) net voor het weekeinde. Ditmaal het incassoburau een e-mail gestuurd dat ik niet ging betalen en dat er nog extra informatie per (aangetekende) post zou worden toegestuurd. Alle nota’s en aangetekende brieven gekopieerd en met begeleidende brief, in een grote enveloppe, verstuurd aan het incassobureau.

Van het incassobureau heb ik niks meer vernomen.

Op een gegeven moment belde iemand van de KPN mij; hij had op zijn bureau een hele stapel papier liggen zo vertelde hij en zoals de dingen waren gegaan, dat was niet correct geweest. Als tegemoetkoming voor al het ongemak zou ik € 100,- krijgen van de KPN en daarmee zou alles afgewikkeld zijn. Ook de registratie als wanbetaler bij het BKR zou worden ingetrokken.

Zet alles maar in een brief, zei ik...........




En zo veel jaar later is XS4ALL inmiddels onderdeel van KPN. En nog weer iets later heft KPN alle XS4ALL onderdelen maar op.